Drukarnia i studio graficzne w jednym – dlaczego takie rozwiązanie ma sens?

Klasyczna drukarnia znana sprzed jeszcze trzech dekad ma niewiele wspólnego ze swoimi dzisiejszymi odpowiedniczkami. Powodem jest przede wszystkim znacznie rozszerzona oferta usług oraz realizowanych projektów. Współcześnie w drukarni nie tylko tworzy się książki, gazety i broszury, ale również wizytówki, kalendarze, zdrapki, naklejki, etykiety, zawieszki, notatniki i wiele, wiele więcej.

Przygotowanie projektu

Zanim jednak powstanie zwykła wizytówka trzeba przygotować jej projekt graficzny. Musi on obejmować szereg wytycznych związanych z tworzeniem grafik tego typu: odpowiednie wymiary, kolory oraz marginesy, a także oczywiście styl wizualny i estetyczny. Klienci nie zawsze mają własne projekty, dlatego najczęściej zlecają ich przygotowanie bezpośrednio drukarni. To z tego powodu wiele z tych ostatnich jak drukarnia Multipress albo współpracuje ze studiami graficznymi, albo prowadzi własne.

Ograniczanie kosztów

W tym drugim przypadku mogą po pierwsze zaoferować klientom lepszą jakość usług oraz ich pełną kompleksowość. Po drugie natomiast mogą znacznie ograniczyć koszty związane z wynajmowaniem zewnętrznych firm graficznych i dzielenia się z nimi zyskami z wykonanego projektu. Zatrudnianie grafików na miejscu to również lepsza komunikacja między nimi a działem drukarskim: szybka zmiana projektu i wprowadzenie ewentualnych poprawek nie stanowi wtedy absolutnie żadnego problemu.

Co wydrukujemy od ręki?

Nowoczesny park maszynowy w drukarniach pozwala na realizację niemal dowolnych projektów graficznych, począwszy od książek po ulotki reklamowe. Drukarnie najczęściej zajmują się tworzeniem i składanie gazet, czasopism, broszur i ulotek reklamowych, ale także kalendarzy, wizytówek albo notesów. Coraz częściej w ich ofertach goszczą również zdrapki (np. loteryjne), naklejki i etykiety do produktów, teczki i torby papierowe a nawet folia adhezyjna. Zdecydowaną większość z tych rzeczy drukarnie mogą wykonać od ręki na własnych szablonach lub zgodnie z projektem dostarczonym do klienta. Jeśli ten życzy sobie indywidualny i unikatowy projekt graficzny, realizacja zlecenia może się nieznacznie przeciągnąć.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here