Niewielkie firmy działające albo w niszy tematycznej i specjalizacyjnej, albo świadczące swoje usługi wyłącznie na rynku lokalnym, mają niewielkie szanse w starciu z dużymi gigantami na polu e-marketingu. Przegrywają już w konkurencji „budżet na reklamę”, więc muszą szukać alternatywnych rozwiązań pozwalających im się wypromować i trafić do nowych klientów. Takim rozwiązaniem o wyjątkowej skuteczności, tanim i dość oczywistym jest pozycjonowanie lokalne.
Regionalizacja pozycjonowania
To nic innego jak usługa SEO, którą od klasycznego pozycjonowania różni to, że jest nastawiona na odbiorców lokalnych i regionalnych. Pod nich też przeprowadzana jest optymalizacja strony i dobierane są frazy kluczowe, które cechują się najczęściej dodaniem nazwy miasta, regionu lub województwa. Przykładowo firma z Warszawy, która chce dotrzeć do lokalnych klientów i nie świadczy usług ani sprzedaży na odległość poza granicami stolicy, będzie zainteresowana pozyskaniem klientów tylko z tego miasta. Dlatego w działaniach firmy pozycjonerskiej jak chociażby https://www.pozycjonowanieibif.pl/ kluczową rolę musi odegrać takie wybranie słów kluczowych, aby pozyskać na stronie ruch tylko internautów z Warszawy. Dzięki temu odwiedzający stronę będą faktycznie zainteresowani usługami tam oferowanymi, a nie przypadkowymi internautami zagubionymi w Google.
Niższe współczynniki odrzuceń
Lokalne pozycjonowanie pozwala znacznie poprawić wskaźnik odrzuceń. To informacja o tym, ilu internautów po wejściu na stronę na niej pozostało, przeszło do kolejnych sekcji lub wykonało jakieś działanie (zakupiło przedmiot, zarejestrowało się itp.), a nie od razu zamknęło stronę. Współczynniki odrzuceń w przypadku lokalnego SEO są kilkakrotnie niższe niż w pozycjonowaniu ogólnym. Powodem jest większa targetyzacja internautów – dzięki dodaniu do frazy lokalizatorów z nazwą miasta lub regionu strona wyświetla się tylko osobom, które rzeczywiście szukają danej usługi lub sklepu w Warszawie.
Widoczność w Google Maps
Usługi takie jak Google Maps to kolejny sposób na szybkie zaistnienie na rynku lokalnym. Pozycjonerzy dodają do map wizytówki firm, które promują, ponieważ automatycznie zwiększa to ich widoczność w wynikach wyszukiwania. Poza tym to właśnie do Google Maps często sięgają internauci szukający w pobliżu danej usługi, sklepu lub punktu sprzedażowego. Widoczność w takiej aplikacji pomaga zdobyć nowych klientów, ale i pokazuje że firma stawia na nowoczesność i nie są jej obce nowe technologie. Dlatego to podstawowy priorytet w działach SEO, który warto wdrożyć nawet samemu tuż po założeniu oficjalnej strony swojej firmy.