Reklama w dobrym smaku

0
248

Cukier krzepi – ten slogan przedwojennego pisarza i publicysty Melchiora Wańkowicza już od niemal 100 lat cieszy się nieustającą popularnością. Czy może być lepszy dowód na skuteczne połączenie słodyczy i reklamy? Może! Przekonamy się o tym już za chwilę.

Polska reklama w XX wieku

Czasy, w których powstało wspomniane na wstępie hasło, nie były łatwe. Okres międzywojenny to z jednej strony radość z odzyskanej niepodległości i renesans polskiej gospodarki, z drugiej natomiast to kilkadziesiąt lat względnego spokoju spinanego mrocznymi klamrami mijającego kryzysu i nadchodzącej wojny. Jednak już wtedy doceniano olbrzymi wpływ reklamy na kształtowanie gustów i zachowań konsumentów – branża reklamowa rozwijała się prężnie, aż do wybuchu II Wojny Światowej. Po roku 1945 nastał model gospodarki centralnie planowanej, ogólnych niedoborów w zaopatrzeniu i długich kolejek. Nawet w tym okresie przekaz reklamowy nie zniknął, a niektóre z haseł cieszą do dziś.

Prawdziwy boom nastąpił pod koniec lat ‘80. Intensywny rozwój prywatnej przedsiębiorczości wzmógł potrzebę walki o klienta, reklam pojawiało się coraz więcej, a ich autorzy wspinali się na wyżyny kreatywności. Poza przekazami prasowymi i telewizyjnymi na pierwszy plan zaczęły się wybijać formy personalizowane, skierowane bezpośrednio do odbiorcy. Drobne upominki, darmowe gadżety cieszyły obdarowywanych i wzmacniały ich więź z obdarowującym, pomagając przy tym w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Rynek zalały długopisy z nadrukiem, zapalniczki i cała gama im podobnych drobiazgów. Efekt był łatwy do przewidzenia – tak duże nasycenie odebrało prezentom reklamowym ich znaczenie i coraz częściej lądowały one w koszach na śmieci, budząc raczej zniechęcenie niż radość.

Nowocześnie i efektownie

Dziś nie jest łatwiej. Rynek konsumenta i nasycenie sklepów towarami zaostrzyło reguły gry i postawiło przed przedsiębiorcami nowe, wymagające wyzwania. Walka o klienta rozgorzała na dobre, a żeby wygrać, nie wystarczy już skorzystanie z popularnych katalogów z gadżetami. Konieczne jest sięganie po rozwiązania niestandardowe, które na długo pozostaną w pamięci odbiorców i będą fundamentem pozytywnych skojarzeń odpowiednio wpływających na decyzje zakupowe. W tym miejscu na arenę wkraczają słodycze reklamowe. Co stoi za ich sukcesem? Na pewno jedną z przyczyn jest oryginalność pomysłu. Ciasteczko z logo firmy to dowód nieszablonowego myślenia i wyższego poziomu starań o klienta. Sprawia wrażenie podarunku bardzo osobistego, charakterystycznego raczej dla atmosfery spotkań w gronie rodziny i znajomych niż relacji na linii przedsiębiorca – konsument.

Oferta jest niezwykle szeroka. Znajdziemy tu ozdobne pierniki, ciastka i czekoladki z nadrukiem, smakowite muffiny i słodycze dedykowane na specjalne okazje – Wielkanoc, Święta Bożego Narodzenia, czy też Walentynki. Jadalny druk cyfrowy i finezyjne lukrowe zdobienia otwierają przed reklamodawcami zupełnie nowe możliwości. Warto przekonać się o tym, jak bardzo kolorowa, a zarazem smaczna może być współczesna reklama.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here