Reklama w wielkim stylu

Billboardy, czyli wielkoformatowe tablice reklamowe kojarzy każdy i choć nie wszyscy podchodzą do ich istnienia z entuzjazmem to trudno zaprzeczyć faktom potwierdzającym, że są one wyjątkowo skutecznym nośnikiem informacji. Dziś przyjrzymy się ich zaletom i wadom, poznamy też zdecydowanie bardziej współczesne alternatywy.

Zalety i wady klasycznych billboardów

Ponad 10 metrów kwadratowych powierzchni to rozmiar, który zdecydowanie przemawia do wyobraźni. Tak duża płaszczyzna pozwala na przyciągnięcie uwagi odbiorców, jest widoczna nawet z dużej odległości, wreszcie umożliwia precyzyjne odwzorowanie nawet najdrobniejszych detali reklamowanego produktu. Z punktu widzenia reklamodawcy po stronie zalet zaliczyć należy także stosunkowo niski koszt wytworzenia i utrzymania tablicy reklamowej. Osiągnięcie sukcesu, czyli trwałe dotarcie do świadomości odbiorcy, jest możliwe dzięki spełnieniu kilku istotnych warunków. Atrakcyjny musi być przede wszystkim sam projekt. Klasyczny billboard jest statyczną formą reklamy, w tym wypadku liczy się więc prosta i łatwa do zapamiętania treść. Kolejnym warunkiem jest właściwa lokalizacja nośnika – nawet najlepsza treść nie spełni przecież swego zadania, jeśli billboard zostanie umieszczony w środku szczerego pola. 

Czas na przedstawienie kilku wad. Wspomniana już statyczna forma zdecydowanie utrudnia dynamiczne kształtowanie treści. Raz powieszony projekt wisiał będzie przez co najmniej kilka lub kilkanaście tygodni i w tym czasie zmiana przekazu możliwa jest tylko w jeden sposób – przez wydrukowanie oraz wyklejenie kolejnej wersji projektu. Proces jest czasochłonny, generuje również dodatkowe koszty. Z drugiej strony ta sama reklama widziana przez odbiorców w tym samym miejscu przez długi czas szybko przestaje spełniać swoją funkcję. Dla osób przemieszczających się w pobliżu staje się neutralna i na swój sposób niezauważalna, a więc też całkowicie nieefektywna.

Nowoczesna reklama – ekrany LED

Billboardy w wersji cyfrowej to coś więcej niż tylko ruchomy obraz, warto więc  zwrócić uwagę na to,  jak różny jest ich sposób oddziaływania. Digital Out Of Home, czyli reklama cyfrowa, którą spotykamy w przestrzeni zewnętrznej poza naszym miejscem zamieszkania, to obecnie najskuteczniejsze medium reklamowe. Dlaczego tak się dzieje? Ruchoma reklama wizualna jest zdecydowanie lepiej zauważalna i to, zgodnie z obiektywnymi badaniami, aż jedenastokrotnie w porównaniu do zwykłych tablic reklamowych. Co ważne, zdecydowana większość odbiorców uważa, że format DOOH jest bardziej angażujący, a co za tym idzie również łatwiej zapamiętywane. Nie bez znaczenia jest kolejna przesłanka, mówiąca, że dla 80% odbiorców ekrany LED stanowią synonim nowoczesności. Wszyscy przecież lubimy to, co nowe i świeże.

W porównaniu do opisanych wcześniej tradycyjnych billboardów ekrany LED oferują nieporównywalne wręcz możliwości kreacji treści. Oszałamiające efekty kinowe, czy też interaktywny przekaz kierowany do ściśle określonej grupy docelowej do wartości trudne do przecenienia z punktu widzenia marketingu, a jednocześnie atrakcyjne dla potencjalnego odbiorcy. Szersze omówienie zalet reklamowych ekranów LED znajdziemy na stronach firmy Screen Network, która już od 14 lat odgrywa rolę zdecydowanego lidera branży reklamowej. Warto poznać możliwości współczesnych nośników reklamowych.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here