Stan techniczny auta

Koszmar większości właścicieli samochodów, zwłaszcza tych z datą produkcji sięgającą co najmniej dziesięciu lat wstecz. Przegląd rejestracyjny to ten jeden jedyny dzień w roku, kiedy każde auto będzie musiało stanąć na kontroli decydującej o tym, czy zostanie dopuszczone do dalszej jazdy. Obowiązek przeglądu rejestracyjnego dotyczy zarówno samochodów osobowych, ciężarowych, busów, autobusów i autokarów, pojazdów rolniczych a także jednośladów i quadów. Cena przeglądu uzależniona jest od typu pojazdu oraz od układu paliwowego.

Bezpieczeństwo jazdy

Wielu kierowców uważa że przeglądy służą wyłącznie nabijaniu finansów skarbowi państwa. Mało który dostrzega pozytyw takiego przeglądu, a mianowicie dbałość o bezpieczeństwo na drodze. Przeglądy wykonywane na przykład w https://hanesco.pl/przeglad-rejestracyjny-samochodu/ pozwalają nie tylko na szybką i profesjonalną weryfikację stanu technicznego pojazdu, ale i wyeliminowanie z dróg tych, które zagrażają bezpiecznej jeździe kierowcy i innym uczestnikom ruchu.

Utrata dowodu rejestracyjnego

Błędem jest przekonanie, że diagnosta ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny auta, które nie przeszło przeglądu. Takie uprawnienia ma wyłącznie policja i to w szczególnych okolicznościach np. kontroli drogowej. Unikanie przeglądu w obawie, że przy negatywnym wyniku nie będzie można nawet wrócić do domu lub warsztatu, jest bezsensowne. Jeśli obawiamy się o stan swojego pojazdu i uważamy, że nie przejdzie testu na stacji diagnostycznej, można najpierw podjechać do mechanika i skontrolować układy i instalacje wewnętrzne.

Co sprawdza diagnosta?

W szczególności warto zwrócić uwagę na elementy sprawdzane podczas przeglądu. To stan zewnętrzny pojazdu, brak wystających elementów i ubytków np. w lampach czy odblaskach oraz lusterkach. Stan szyb pod względem pęknięć oraz ich przezroczystości. Weryfikowany jest układ paliwowy i hamulcowy, działanie pedałów i skrzyni biegów, płynność pracy silnika. Kontroler może sprawdzić również podwozie, stan słupów i ewentualne przeróbki (tuning) wprowadzony przez właściciela pojazdu, a także głośność  rury wydechowej, jakość filtrów w niej umieszczonych czy system wspomagania kierownicy i poduszki powietrzne.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here