Zalety pozycjonowania stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) to wymagające przedsięwzięcie. Osoby trudniące się pozycjonowaniem doskonale wiedzą, jak dużo trzeba poświęcić czasu na bieżącą naukę, przeprowadzenie testów, analizę działań konkurencji oraz pozyskiwanie odpowiednich linków. Wiedzą też doskonale, jakie zalety wiążą się z pozycjonowaniem stron internetowych.

Zebraliśmy je do kupy i poniżej prezentujemy korzyści z pozycjonowania stron internetowych. Do najważniejszych zalet pozycjonowania należą:

Wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania

Główną zaletą pozycjonowania strony internetowej jest wzrost jej widoczności w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że osoby wpisujące konkretną frazę w wyszukiwarkę Google mogą znaleźć naszą stronę internetową.

W obecnych czasach, bez skorzystania z usługi pozycjonowania praktycznie nie ma szans, aby móc znaleźć się w TOP10 wyników organicznych wyszukiwania dla głównych fraz (np. hotel Warszawa, czy noclegi Darłowo).

Wzrost liczby osób odwiedzających stronę

Wraz ze wzrostem widoczności strony wynikającym z zajmowania coraz wyższych pozycji, rośnie również liczba osób odwiedzających stronę internetową. Większa liczba osób na stronie to też większa szansa na konwersję, np. sprzedaż danego produktu lub usługi.

Wzrost zysków firmy

Większa liczba użytkowników to również większa szansa na wzrost zysków firmy. Pozyskiwanie dużej liczby użytkowników z organicznych wyników wyszukiwania Google często przekłada się na dużo większą liczbę zapytań ofertowych, a w konsekwencji liczbę dokonywanych zamówień.

Wzrost rozpoznawalności i zaufania do marki

Zajmowanie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google niesie ze sobą korzyść w postaci wzrostu rozpoznawalności marki i poniekąd zaufania do niej. Większość Internautów praktykuje zasadę, że jeżeli Google umieszcza daną stronę wysoko w wynikach, to jest ona bardziej wiarygodna i lepiej odpowiada na dane zapytanie. Zwiększa to więc zaufanie, a z drugiej strony prowadzi do większej rozpoznawalności, gdyż powoduje przejścia na stronę również nowych użytkowników, którzy wcześniej nie mieli do czynienia z daną marką.

Długotrwała przewaga konkurencyjna

Nieodzowną zaletą pozycjonowania jest budowanie długotrwałej przewagi konkurencyjnej. Wynika ona z faktu iż wypozycjonowanie danej frazy trwa nawet kilka lub kilkanaście miesięcy. Znalezienie się jej w czołówce (np. TOP3) może spowodować, że przez długi czas konkurencja nie będzie w stanie uzyskać takiej pozycji, co pozycjonowana wcześniej strona.

Warto przy tym zaznaczyć, że czas niezbędny na wypozycjonowanie strony zależy od wielu czynników. Przykładowo fraza „pozycjonowanie Kraków” jest znacznie bardziej konkurencyjna niż fraza „pozycjonowanie Jaworzno”. Aby znaleźć się w TOP10 wyników trzeba nie tylko dysponować wiedzą,  doświadczeniem i zapleczem technicznym, ale również i sporymi środkami. Koszty pozycjonowania często stanowią znaczącą „barierę wejścia”, dzięki czemu wygospodarowując odpowiedni budżet na tę część promocji w Internecie, można skutecznie zwiększyć dystans od konkurentów.

Większa wiedza o klientach

Analizując osiągane wyniki strony internetowej i działania nań użytkowników, można poznać ich preferencje. To cenna wiedza, niedostępna dla konkurentów. Specjalista ds marketingu internetowego wraz z pozycjonerem, są w stanie zrozumieć intencje użytkowników i tym samym zaproponować albo aktualizację strategii marketingowej, albo wprowadzić nowe produkty lub usługi, albo zmienić sposób komunikacji na znacznie bardziej skuteczny.

Zalet pozycjonowania stron internetowych jest bardzo dużo. Kto skorzystał z usług SEO, ten doskonale wie, że choć są kosztowne, to potrafią szybko spłacić się z solidną nawiązką. Istotne jest jednak to, żeby korzystać z usług sprawdzonych specjalistów ds. SEO lub renomowanych agencji marketingowych, które umożliwiają wypowiedzenie umowy z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia. Gdy po kilku miesiącach nie widać będzie pierwszych efektów działań, nie będzie problemu ze zmianą agencji na inną.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here