Znaki BHP w miejscu pracy – na co zwrócić uwagę?

0
537

Rozmieszczenie piktogramów BHP w miejscu pracy regulują przepisy prawa. Jakie kategorie znaków  można wyróżnić i które miejsca należy oznaczyć obowiązkowo? O tym w niniejszym poradniku. Poznaj szczegółowe informacje i zadbaj o bezpieczeństwo pracowników.

Kategorie znaków BHP

Znaki BHP dzielą się na poszczególne kategorie, które stosowane są w biurach i zakładach pracy. Różnią się od siebie kolorem i kształtem, dzięki czemu można w łatwy sposób je rozpoznać oraz zinterpretować ich znaczenie. 

  • Znaki informacyjne – mają zielony kolor, biały piktogram oraz białą ramkę. Informują np. o kierunku ewakuacji, rozmieszczeniu apteczek, defibrylatora czy telefonów alarmowych. 
  • Znaki zakazu – są okrągłe i znajduje się na nich przekreślony piktogram na białym tle. Niekiedy można też spotkać znaki z napisami. Mogą dotyczyć np. zakazu wstępu osobom nieupoważnionym czy zakazu palenia tytoniu w określonym miejscu. 
  • Znaki nakazu – są okrągłe i mają biały piktogram na niebieskim tle. Mówią o tym, w jaki sposób należy postępować w danym miejscu czy przy określonej pracy. Dotyczą np. stosowania środków ochronnych w postaci rękawic czy kamizelki.
  • Znaki ostrzegawcze – charakteryzują się czarnym piktogramem w trójkątnej obramówce. Ich zadaniem jest ostrzeganie pracowników przed niebezpieczeństwem. Są szczególnie ważne, gdyż brak ostrożności może zakończyć się utratą zdrowia, a nawet życia.

Zanim wybierzesz piktogramy BHP sprawdź, które z nich są wymagane w miejscu pracy. Ponadto wybierz sprawdzony punkt sprzedaży. Wiele firm zaopatruje się w renomowanym sklepie internetowym Znaki-BHP.pl. To doskonała propozycja dla klientów, którzy zawsze stawiają na najlepsze propozycje na rynku. Zachęcamy do zapoznania się z szerokim asortymentem.

Które elementy należy koniecznie oznaczyć?

Aby zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, warto skupić się na tym, które elementy są szczególnie istotne. Jednym z nich jest wyjście ewakuacyjne, które podczas pożaru czy innej groźnej sytuacji pozwoli na bezpieczne opuszczenie budynku. Kolejnym ważnym elementem jest znak, określający miejsce zbiórki po ewakuacji. W sytuacji zagrożenia można będzie łatwo policzyć pracowników i upewnić się, że każdy zdołał się ewakuować. 

W miejscu pracy mogą wydarzyć się różne nieprzewidziane sytuacje, dlatego oznaczenie gaśnicy i apteczki stanowi czynność obowiązkową. Ponadto zdarza się, że na terenie biura czy zakładu znajdują się miejsca, w których należy zachować szczególną ostrożność. Taką informację pracownicy również powinni uzyskać. Odpowiednio oznaczone muszą być także schody, progi i niskie stropy. 

W wielu zakładach produkcyjnych emitowany jest hałas na bardzo wysokim poziomie. Odpowiednia informacja pozwoli ochronić uszy i nakaże pracownikowi założenie słuchawek ochronnych.

Jak dokonać udanego zakupu?

Przed dokonaniem zakupu warto skonsultować się ze specjalistą ds. BHP, który podpowie, jakie znaki będą konieczne w danym miejscu pracy. Ponadto dobrą praktyką jest wybór solidnie wykonanych produktów w przystępnych cenach. Taką gwarancję uzyskasz podczas zakupów w sklepie internetowym Znaki-BHP.pl. Przekonało się o tym wielu wymagających klientów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here