Jak podnieść sprzedaż? Wyjaśniamy!

Sprzedaż internetowa to ciągłe zabieganie o klientów. Jak robić to skutecznie i do tego budować ich lojalność? Narzędzi jest wiele – ale nie wystarczy je znać; aby ta wiedza przełożyła się na wzrost sprzedaży, trzeba również umiejętnie ich używać,

Zadbaj o dobry marketing

Nic tak nie zachęca do zakupu, jak atrakcyjne promocje. Słowa “rabat” czy “bonus” działają jak magnes na potencjalnego klienta, a w efekcie słupki sprzedaży w firmie rosną. Czym go jeszcze przyciągnąć i poprawić wskaźniki sprzedaży? E-mail marketing, reklama w social media i Google Ads, remarketing, content marketing czy programy lojalnościowe to obecnie najczęstsze narzędzia każdego marketera, a decyzja, które wybrać, zależy od specyfiki branży, grupy docelowej i oczywiście wysokości budżetu.

Usprawnij marketing dzięki systemowi CRM

W trafnym doborze narzędzi i prowadzeniu skutecznych kampanii marketingowych pomaga system CRM (np. Salesforce CRM). W jaki sposób? CRM to baza wiedzy o kliencie i całej historii  kontaktu: można z łatwością przeglądać przebieg komunikacji z klientem i analizować statystyki podjętych działań. Można również ocenić wartość klienta w kontekście finansowej historii transakcji, bowiem oprogramowanie CRM, takie jak Salesforce CRM, to baza wiedzy nie tylko o marketingowej, ale również sprzedażowej ścieżce klienta w firmie. Na podstawie kompleksowych danych, dostępnych w systemie, można podejmować kolejne decyzje: segmentować bazę odbiorców naszych komunikatów, zaplanować komunikację czy personalizować ją, aby w efekcie przekonać klienta do zakupu.

Buduj relacje z klientami

Utrzymanie klienta jest o wiele trudniejsze niż pozyskanie nowego. Dlatego tak ważna jest odpowiednia posprzedażowa obsługa klienta. Interaktywne media, a zwłaszcza social media, dają wiele możliwości, by o nią zadbać. Dzięki nim marka może być bliżej klienta i koncentrować się na zaspokajaniu jego potrzeb. Jeżeli konsument poczuje się w centrum uwagi, chętniej skorzysta z nowej oferty firmy. Jest też szansa, że opowie swoim znajomym o pozytywnych doświadczeniach z marką (marketing rekomendacji). Dodatkowo dla stałych klientów można przygotować promocje, gratisy czy inne bonusy, które z pewnością wpłyną na ich lojalność.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here