Skuteczna strona internetowa

Przynosząca efekty strategia marketingowa w przestrzeni online właściwie nie istnieje bez dobrej strony internetowej. O tym, jak duże znaczenie ma dobrze zaprojektowany serwis, świadczą  badania, według których ponad połowa użytkowników potrzebuje jedynie pół minuty do podjęcia decyzji o pozostaniu na stronie bądź jej opuszczeniu. Przeczytaj więc koniecznie poniższy wpis i dowiedz się więcej na temat skutecznej strony dla swojej firmy!

Cechy skutecznej strony internetowej

Co sprawia, że strona internetowa zatrzymuje klientów na dłużej? Do takich podstawowych cech należą:

  • Przejrzystość i czytelność – serwis powinien wyróżniać się intuicyjną nawigacją i nie zawierać rozpraszających elementów. Należy unikać nadmiernej liczby komunikatów reklamowych i innych zakłóceń. Obecnie popularny jest minimalistyczny design, który czyni serwisy bardziej funkcjonalnymi i przyjaźniejszymi w obsłudze przez użytkowników.
  • Atrakcyjny, spójny design – strona internetowa powinna odpowiadać także preferencjom wizualnym użytkowników. Nie oznacza to, że ma stanowić zbiór wszelkich trendów zyskujących popularność, ale powinna pozostawać spójna z planowanym przekazem firmy.
  • Wartościowe treści – serwis muszą wypełniać teksty zawierające przydatne dla odbiorców informacje podane w przyjaznej formie. Ważne, by przekonywały użytkownika do skorzystania z oferty, a jednocześnie pozostawały dopracowane pod względem SEO.
  • Elementy budujące zaufanie – niezwykle istotną rolę w tej kwestii odgrywają opinie klientów, które zwiększają wiarygodność firmy.
  • Wydajność – strona powinna zostać technicznie zoptymalizowana. Dzięki temu będzie szybciej się ładowała, a użytkownik dłużej na niej pozostanie i nie zrezygnuje z wizyty zniechęcony przedłużającym się czasem oczekiwania.

Dbając o te fundamentalne aspekty, zwiększysz zainteresowanie swoją firmą i przyciągniesz użytkowników na stronę. W efekcie poprawisz widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania i zyskasz szansę na konwersje.

Kim są Twoi klienci? Sprawdź!

Działania marketingowe pozbawione uprzedniego dokładnego poznania grupy docelowej mijają się z celem. To prawdopodobnie najważniejsze działanie, fundamentalne wręcz, by stworzyć skuteczną stronę internetową. Dlatego przeprowadź analizę klientów, jeśli do tej pory brakowało Ci na to czasu. Oceń istotne czynniki demograficzne, takie jak wiek, płeć i miejsce zamieszkania, a także wiele innych elementów, takich jak potrzeby i oczekiwania klientów. Ustal, co jest dla nich ważne w życiu, czym się kierują, z jakimi wartościami się utożsamiają. Segmentując odbiorców na podstawie ich danych demograficznych i behawioralnych, skuteczniej dostosujesz do nich komunikację. Przykładowo pokolenie Z ceni transparentność i przystępny język, podczas gdy klienci biznesowi często preferują profesjonalny i wartościowy przekaz wspierający rozwój ich firmy.

Cechy skutecznej strony internetowej

Jeżeli potrzebujesz wsparcia przy projekcie strony internetowej w Lublinie dostosowanej do odbiorców, zapoznaj się na przykład z ofertą agencji IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe.

Dostosuj projekt strony do odbiorców – zadbaj o personalizację

Gdy już dobrze znasz grupę docelową, możesz zająć się dopasowywaniem projektu strony internetowej do jej oczekiwań. Personalizacja serwisu przyniesie mnóstwo korzyści. Dzięki niej wyróżnisz swoją ofertę w tłumie, a Twój przekaz łatwiej zapadnie w pamięć, ponieważ będzie dobrany do odbiorców – tego, czego oni potrzebują, a nie każdy potencjalny klient. Projektowanie serwisu z myślą przede wszystkim o użytkownikach, to również sposób na budowę osobowości firmy oraz zachowanie spójności przekazu. Za spójną tożsamością biznesową podąża większe zaufanie do marki. Klienci zaczynają uważać przedsiębiorstwo za wiarygodne, godne tego, by skorzystać z jego propozycji, a nawet pozostać wiernym danej ofercie. Spersonalizowany projekt serwisu to lepsze doświadczenia użytkowników, wsparcie strategii marketingowej i dostosowanie do ścieżki zakupowej klienta.

Zoptymalizuj stronę pod kątem UX

Przynosząca efekty w postaci zainteresowania użytkowników strona internetowa to także dopracowana pod względem doświadczeń użytkowników. Zoptymalizowany serwis jest bardziej widoczny w wynikach wyszukiwania również dlatego, że użytkownicy spędzają w nim więcej czasu.
Na UX (User Experience) składa się mnogość elementów. Ważna jest, po pierwsze, szybkość ładowania. Serwis powinien wyświetli się po czasie krótszym niż 3 sekundy. Dłuższy czas będzie irytował użytkowników i skłoni ich do szybkiego opuszczenia strony. Obowiązkowe są też takie elementy jak certyfikat SSL oraz responsywność mobilna, czy dostosowanie serwisu do wyświetlania na ekranach komputerów, smartfonów i tabletów. Strona dopracowana pod względem UX to również taka, która buduje przejrzystą, czytelną strukturę serwisu za pomocą przemyślanego menu, dobrze dobranych fontów, wyróżniającej się na tle konkurencji kolorystyki i przyjemnych w odbiorze treści.

Koniecznie zadbaj o wymienione w artykule kwestie ważne dla skuteczności strony internetowej – szczególnie jeśli prowadzisz firmę i chcesz, by prawidłowo funkcjonowała oraz przynosiła zyski.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here