„Nasz klient, nasz Pan” – to znana maksyma, wciąż stanowiąca w wielu firmach wzór relacji z klientami. Choć część firm stawia na edukację klientów i nie zawsze godzi się na wszystkie ich propozycje i zachcianki, to bez wątpienia wszyscy są zgodni co do jednego – bez klientów żadna firma nie może istnieć.
W zależności od rodzaju biznesu, gałęzi w której funkcjonuje firma oraz typu klientów i liczby bezpośrednich konkurentów, podejście do klientów może być skrajnie różne. Część firm stawia na kontakt bezpośredni (dotyczy to głównie małych sklepów osiedlowych i akwizytorów), część na kontakt bezosobowy (np. poprzez reklamę displayową i kontakt przez media społecznościowe), część stawia na budowanie długotrwałych relacji z klientem.
Specjaliści i badacze są zgodni co do tego, iż pozyskanie nowego klienta jest znacznie droższe niż utrzymanie obecnego. Doskonale o tym wiedzą ci, którzy prowadzą działalność usługową na skalę większą niż mikro. Dzięki wprowadzeniu odpowiednich procedur oraz wsparcia i usprawnienia procesów komunikacyjnych dedykowanym oprogramowaniem, często oszczędzają ogromne środki finansowe, przeznaczając je na inwestycje w kadry (szkolenia, finansowe i pozafinansowe sposoby motywacji, rozbudowany pakiet socjalny) i/lub ekspansję na inne rynki.
Co to jest CRM?
Oprogramowaniem, które wspiera komunikację i pomaga budować odpowiednie relacje z klientami jest CRM. Skrót CRM wywodzi się z języka angielskiego. Jego rozwinięcie to: Customer Relationship Management.
Jest to oprogramowanie, coraz częściej działające jako aplikacja internetowa, którego celem jest usprawnienie komunikacji na linii klient-firma. Do podstawowych funkcjonalności CRM należy:
- usprawnienie dzwonienia, wysyłania wiadomości SMS i wiadomości głosowych, wysyłania wiadomości e-mail,
- nadawanie przesyłek listowych i paczek do klientów,
- przypominanie o terminach umówionych spotkań i kontaktów z klientami,
- sporządzanie notatek z kontaktu z klientami, w tym także zmiany statusów sytuacji w jakich znajduje się dany klient.
W rzeczywistości jednak lista funkcjonalności jest znacznie obszerniejsza i często zawiera również możliwość generowania nowych umów z klientami czy sprzedaży produktów i usług w trakcie prowadzonej konwersacji.
Własny CRM – którą firmę wybrać?
Na rynku istnieje wiele CMRów. Różnią się między sobą nie tylko szatą graficzną czy funkcjonalnością, ale przede wszystkim ceną, szybkością działania i niezawodnością. Tworzenie CRM pod konkretne potrzeby firmy, choć jest potencjalnie droższym wariantem, w rzeczywistości zwykle okazuje się strzałem w dziesiątkę.
Własny CRM swoją funkcjonalnością obejmuje dokładnie to, czego potrzebują działy obsługi klienta, sprzedaży i marketingu oraz dział spedycji. Nie tylko zwiększa kontrolę nad podejmowanymi działaniami i ich harmonogramem, ale też sprzyja szybszemu kontaktowi z klientem, redukcji kosztów i utrzymywaniu wszystkich ważnych informacji w jednym miejscu. Najważniejszym jednak atutem CRM jest wdrożenie „pierwiastka ludzkiego w kontaktach z klientem”. Komunikacja nie jest już bezosobowa i bezduszna. Klient czuje się otoczony należytą troską i tym samym chętniej korzysta z usług firmy.
Stworzenie dedykowanego CRM powinno powierzyć się profesjonalistom. Będzie to zarówno gwarancja rzetelnie i kompleksowo zrealizowanego produktu informatycznego, ale również i dotrzymania wskazanego w umowie terminu oraz zakresu funkcjonalności. Jedną z firm programistycznych, które na co dzień zajmuje się tworzeniem CRM jest krakowski software house BW dev.
BW dev to firma, która pomaga zarówno w serwisowaniu i rozbudowanie systemów CRM, ale przede wszystkim w ich tworzeniu od podstaw, pod konkretnego klienta biznesowego. Z ich realizacji korzystają przedsiębiorstwa z sektora MŚP, jak i duże firmy, często z międzynarodowym zasięgiem działania i zagranicznym kapitałem.
Z software housem BW dev możliwa skontaktować się na wiele sposobów. Na przykład poprzez:
- formularz na stronie internetowej: www.bwdev.pl
- e-mail: kontakt@bwdev.pl
- telefon komórkowy: 602 193 108
- wizytę w siedzibie firmy: ul. Szlak 20/13, 31-153 Kraków