Działania marketingowe w miejscu sprzedaży

Dzisiaj praktycznie w każdej branży panuje ogromna konkurencja. Aby wyróżnić się na jej tle, przedsiębiorstwa są zmuszone prowadzić niezbędne działania marketingowe. Reklama jest potrzebna, by móc zainteresować potencjalnego klienta i wywołać w nim potrzebę zakupową, a finalnie wzbudzić jego lojalność. Okazuje się jednak, że nie tylko masowy przekaz jest priorytetem. Wsparciem dla takich narzędzi jest reklama w miejscu sprzedaży. I właśnie o takiej formie kontaktu z odbiorcą jest poniższy artykuł.

Kiedy reklama ma informować

Reklama w miejscu sprzedaży ma przede wszystkim informować. To nie miejsca na chwytliwe hasła, chociaż i tych nie może zabraknąć. Liczą się jednak konkretne dane i informacje, które przekonają klienta do nabycia produktu czy usługi. To dlatego oferuje się im katalogi, broszury firmowe, ulotki, plakaty. Chodzi o to, by przekaz był krótki, ale charakteryzował propozycję firmy. Ma przedstawiać działania firmy, pokazywać największe zalety, opis proponowanych produktów. Miejsce sprzedaży jest specyficzne – kiedy ostateczny odbiorca już się w nim znalazł, trzeba przekonać go do dobrego wyboru.

Tanie narzędzie reklamy

Nie da się też ukryć, że większość firm stawia na reklamę w miejscu sprzedaży, bo ta jest po prostu tańsza aniżeli przekaz masowy. Wydruk ulotek to koszty rzędu kilkuset złotych, a więc nieporównywalnie mniej niż reklama w radio, telewizji czy internecie.

Materiały drukowane nie wymagają zbytecznej ekspozycji, by zostały zauważone. Wystarczą ekspozytory ulokowane tuż przy wejściu do sklepu bądź przy kasie. Broszury, ulotki czy gazetki ofertowe można zresztą ułożyć też na sklepowej ladzie. Chętni zawsze po nie sięgną, by znaleźć interesującą ich ofertę.

Akcje specjalne

Raz na jakiś czas firma może przeprowadzać tzw. akcje specjalne. Pewnie nieraz widzieliście w centrum handlowym hostessy, które roznoszą ulotki albo niewielkie gadżety kojarzące się z ofertą firmy. Przydatne są również ekspozytory czy standy reklamowe, które już od progu informują o specjalnej promocji czy rabatach. Hostessy mają prezentować ofertę, nakłaniać do zainteresowania się nią, wywoływać impuls zakupowy. Dzisiaj stawia się na ich znaczną rolę i to nie tylko w kwestii reprezentacji. Hostessy już dawno przestały się jedynie uśmiechać. Teraz są świetnie wyszkolone i stają się reprezentantem firmy. Rozmawiają z potencjalnymi odbiorcami, są w stanie odpowiedzieć na każde pytanie dotyczące oferty sklepu, a materiały drukowane są jedynie dodatkiem.

Podsumowanie

Miejsce sprzedaży to doskonała lokalizacja na reklamę. Przecież właśnie tutaj klient może dokonać od razu zakupu. Firmy nie powinny rezygnować z takich działań. Czasem wystarczy niewielki plakat w witrynie czy na drzwiach wejściowych, który będzie pełnił rolę informacyjną i skłoni do zapoznania się ze szczegółową propozycją.

To niewielki wydatek, ale jednak na tyle zauważalny, by zwiększyć sprzedaż i finalne zyski. Tylko połączenie różnych narzędzi marketingowych może przynieść oczekiwane efekty.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here