barber mokotów

Wysyp salonów barberski w ostatnich latach sprawia, że panowie muszą coraz częściej wybierają barbera zamiast tradycyjnego salonu męskiego. Sprawia to, że salony barberskie otwierają się częściej, nawet na przedmieściach. Co więcej, mężczyźni sami chcą zakładać swoje barber shopy! Jak to zrobić? Poznajcie garść rad!

Po pierwsze: doświadczenie

Na początku najlepiej jest jeśli kandydat na przyszłego właściciela salonu barberskiego, sam jest doświadczonym barberem. Najlepiej zacząć od pracy w renomowanych salonach fryzjerskich, które pracuje doświadczony barber. Mokotów warszawski to miejsce, w którym na pewno znajdziesz takie salony. Praca pod okiem doświadczonego barbera lub fryzjera męskiego da ci o wiele więcej, niż tony przeczytanych poradników o prowadzeniu swojego biznesu.

Po drugie: środki finansowe

Salon fryzjerski powinien posiadać odpowiedni sprzęt, być dobrze wyposażony, a na początku trzeba zainwestować w promocję. Skąd wziąć na to pieniądze? Oprócz własnych oszczędności warto rozejrzeć się za dotacjami dla początkujących przedsiębiorców. Niektóre banki prowadzą takie akcje, tak samo gminy. Kredyt na rozpoczęcie działalności może być ostatecznym rozwiązaniem.

Po trzecie: lokalizacja

Nawet najelpszy salon barberski z najlepszymi specjalistami może nie odnieść sukcesu, jeśli nie znajdziesz odpowiedniego lokalu w dobrej lokalizacji. Na początku pomyśl, jakiego rodzaju klient przyjdzie do salonu barberskiego. Będą to młodzi mężczyźni, ale też starsi. Podpowiedzią może być szukanie podobnych lokalizacji, co w przypadku salonu, w którym pracuje specjalistyczny fryzjer męski. Warszawa-Mokotów to miejsce, w którym jest dużo taki salonów – dlaczego tak jest? Głównym kryterium jest gotowość i możliwość wydania 100-150 zł za wizytę – a przecież panowie są przyzwyczajeni do o wiele niższych cen w fryzjera męskiego. Dobrze jest więc otworzyć salon w okolicy, w której mieszkają ludzie odpowiednio wysokimi dochodami. Ostatnio coraz więcej salonów otwiera się w okolicy dużych osiedli, do których sprowadzają się głównie młodzi ludzie, którzy cenią sobie właśnie jakościowe usługi i są gotowi za nie trochę więcej zapłacić niż zwykle.

Po czwarte: wyposażenie salonu

Specjalistyczny sprzęt i kosmetyki to podstawa salonu barberskiego. Warto pamiętać, że dobry barber oprócz ostrzyżenia, to zaoferuje też odpowiednią pielęgnację włosów i brody – należy więc zainwestować w dobre kosmetyki w salonie. Co do sprzętu, to można kupić nawet taki używany, albo nawet wziąć go w leasing. Warto pamiętać, że koszt sprzętu to największa część wydatków na samym początku i może wynieść nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Po piąte: wybierz markę kosmetyków

Zakładając swój własny męski salon fryzjerski lub salon barberski musisz się zastanowić, czy będziesz współpracował/współpracowała z jedną marką produktów do pielęgnacji, czy z wieloma. Wbrew pozorom jest to ważne pytanie. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z znaną marką, na przykład  Wella, Schwarzkopf, to na pewno możesz liczyć na szereg szkoleń oraz na elementy wyposażenia salonu fryzjerskiego. Jest to dobre rozwiązanie dla salonów fryzjerskich, ale czy dla salonów barberskich? Barberzy są z założenia bardziej “niszowi”, używają raczej produktów firm przeznaczonych specjalnie dla salonów barberskich. Takie marki nie zawsze oferują tyle, co bardziej komercyjne, ale wciąż warto wejść z nimi we współpracę, jeśli chcesz tworzyć jakościowy salon.

[Głosów:4    Średnia:2.5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here