Prowadząc własny biznes, trudno umniejszyć znaczeniu reklamy zewnętrznej. Przybiera ona różne formy, a jej celem jest zwrócenie uwagi odbiorcy, a zarazem potencjalnego klienta, zapisanie się w świadomości, czy też budowanie pozytywnych skojarzeń. Jednym z podstawowych rodzajów tej formy promocji są kasetony reklamowe. Co warto o nich wiedzieć? Sprawdź!
Czym są kasetony reklamowe?
O sukcesie prowadzonej działalności w ogromnym stopniu decyduje umiejętność zareklamowania się w taki sposób, aby przyciągać klientów. W sytuacji dużej konkurencji, będącej obecnie normą w przypadku większości branż, dobrze zaprojektowana i przemyślana reklama zewnętrzna ma znaczenie fundamentalne. Wybierając sposób promowania się w przestrzeni publicznej, bez wątpienia należy wziąć pod uwagę kasetony reklamowe. Jest to udoskonalona wersja tradycyjnego szyldu, często w formie podświetlonej, mocowana po zewnętrznej stronie budynku. Występują w rozmaitych kształtach, kolorach i formach, przyjmując wersję jednostronną, montowaną do ściany budynku, lub dwustronną, zainstalowaną prostopadle do niej. Zaletą nowoczesnych kasetonów reklamowych jest trwałość materiałów, z których są wykonywane, dzięki czemu są one odporne na działanie czynników zewnętrznych, dobrze prezentując się przez długi czas.
Z czego wykonuje się kasetony reklamowe?
Wyróżnia się kilka technologii, w których wykonywane są kasetony reklamowe. Jedną z najpopularniejszych metod jest szyld z pleksiglasu, który znajduje zastosowanie przede wszystkim w przypadku reklam o niedużej powierzchni. W wielkoformatowych projektach, do produkcji kasetonu reklamowego wykorzystuje się tkaninę winylową, wyróżniającą się możliwością wykonania estetycznej reklamy bez widocznych łączeń. Ostatnim materiałem, wchodzącym w skład najpopularniejszych rozwiązań są tłoczone fronty frezowane, umożliwiające uzyskanie efektu przestrzennego. Bardzo istotny jest przód reklamy zewnętrznej, który narażony jest na działanie słońca, opadów deszczu i śniegu, a także wysokie i niskie temperatury. Wykorzystywane obecnie tworzywa sztuczne rewelacyjnie zastąpiły metalowe i drewniane szyldy, dzięki czemu kaseton świetnie się prezentuje nawet przez długie lata. Wytrzymałość i walory estetyczne to nie jedyne zalety kasetonów reklamowych, na uwagę zasługuje również łatwość czyszczenia ich, co ma duże znaczenie w przypadku reklamy, pełniącej przecież funkcję reklamową.
Kasetony świetlne – widoczna reklama zewnętrzna
Szczególnym rodzajem omawianej formy reklamy zewnętrznej są kasetony świetlne. Z reguły wykorzystuje się w tym celu ekonomiczną technologię LED, która pozwala także na właściwe rozmieszczenie punktów światła wedle potrzeb. Zastosowanie kasetonu świetlnego gwarantuje dobrą widoczność reklamy nawet po zmroku, przyciągając tym samym potencjalnych odbiorców, a zarazem wpływając pozytywnie na poziom atrakcyjności danego lokalu. Wiele kasetonów reklamowych z funkcją podświetlenia mają zamontowany specjalny system, który automatycznie włącza i wyłącza reklamę wraz z nadejściem zmroku i świtu, lub umożliwia ustawienie godzinowe.
Jak zaprojektować kaseton reklamowy?
Kluczowym elementem, mającym zasadniczy wpływ na skuteczność kasetonu reklamowego jest jego przemyślany projekt. W pierwszej kolejności należy zastanowić się nad przesłaniem danej reklamy, mając na uwadze podstawowe cele, jakie spełnia tego typu forma promocji: informacyjny, reklamowy oraz wizerunkowy. Dobór wszelkich elementów powinien być bowiem spójny z ideą i wizerunkiem marki, ale także przykuwać uwagę i być przyjemna w odbiorze. Warto zapamiętać, że w przypadku kasetonów reklamowych mniej znaczy więcej i lepiej postawić na minimalizm, proste i rozpoznawalne logo, a także krótkie i treściwy przekaz.