Wady i zalety wynajmu biura w centrum miasta

Warszawa to bezapelacyjnie centrum biznesu w Polsce. W stolicy zbiega się również wiele międzynarodowych szlaków handlowych. Z tego powodu miasto ma coraz bardziej rozwiniętą ofertę dla tych, których interesuje wynajem biur na potrzeby własnej działalności. Większość przedsiębiorców celuje w centrum miasta. Czy to najlepsze rozwiązanie?

Łatwość dojazdu

Centrum miasta jest zwykle najlepiej skomunikowaną częścią aglomeracji. Ma to swoje plusy i minusy. Łatwość dojazdu dla pracowników oznacza także różnorodność środków komunikacji miejskiej, na jakie można liczyć. Ten plus doceniają również kontrahenci oraz partnerzy biznesowi. Mogą szybciej i sprawniej dojechać do centrum niż bardziej odległych dzielnic. Serce miasta to także miejsce, do którego zwykle ciągnie najwięcej ludzi. Na taką lokalizację powinni się więc zdecydować ci, którzy liczą na większy ruch klientów. Jeśli przy siedzibie firmy jest możliwość rozwieszenia banneru z logo marki mamy pewność, że przykuje uwagę wielu przechodniów.

Prestiż i infrastruktura

O tym, że adres ma ogromne znaczenie nie trzeba nikogo przekonywać. Dlatego tak wiele kluczowych firm zabiega o to, aby móc legitymować się znaną nazwą ulicy. Dobra lokalizacja jest inwestycją. Jeśli nasi partnerzy będą przyjmowani w miejscu pięknym, estetycznym i prestiżowym, od razu podniesie to rangę naszych rozmów z nimi. Każda branża ma swoje, modne adresy. Istnieją także takie, które uchodzą za uniwersalnie ekskluzywne. Wynajem biur w takich miejscach jest co prawda najdroższy, ale przynosi dodatkowe dochody. Centrum miasta to świetna infrastruktura na wyciągniecie ręki. Dostępne są sklepy, restauracje, banki, kiosk z prasą czy poczta. To ważne, jeśli działalność naszej firmy wymaga częstego korzystania z różnych instytucji. W centrum miasta nie ma również żadnego problemu z tym, gdzie wybrać się na przerwę lunchową. Dostępność różnorodnych knajpek i restauracji kusi również po godzinach pracy.

Korki i brak parkingów

Jakie są minusy wynajmu biura w centrum miasta? To przede wszystkim konieczność przebywania w nieustannym zgiełku. Mało które centrum nie jest zatłoczone i zakorkowane. Jeśli do standardowych problemów z przejazdem dołożyć te okresowe, wynikające na przykład z prac remontowych, dojazd do pracy może stać się mocno uciążliwy. Większość pracowników nawet jeśli posiada samochód nie będzie z niego korzystać ze względu na brak miejsc do parkowania. Te, które istnieją, zwykle należą do strefy płatnego parkowania, co generuje koszty. Strefy cieszą się wielkim powodzeniem, więc poszukiwanie wolnej miejscówki nieraz zajmuje kilkadziesiąt minut. Niektóre firmy radzą sobie w ten sposób, że wynajmują miejsca na parkingach zewnętrznych. Jest to dość kosztowna inwestycja, na które decyduje się niewielu.

Koszty wynajęcia

Wynajem biur to bardzo zróżnicowane widełki cenowe. Niemal w ciemno można obstawiać, że najdroższe lokalizacje znajdują się w centrum miasta. Bywa, że nawet średnio komfortowe biura kosztują tyle, że większość najemców nie dopytuje o inne detale wynajmu, tylko od razu wycofuje się z negocjacji. Inwestycja ma sens, jeśli prestiż firmy również chcemy wliczyć do kosztów. Z drugiej strony nie ma potrzeby instalowania się w centrum w sytuacji, kiedy w biurze przebywają wyłącznie pracownicy i nie jest ono miejscem spotkań. W takim przypadku lepiej poszukać nieco odleglejszej lokalizacji, która z pewnością również okaże się wygodna.

Centrum miasta zawsze będzie miało opinię atrakcyjnego. Jednak ten fakt nie oznacza, że koniecznie tam należy lokować stacjonarną część swojego biznesu. Wszystko zależy od profilu działalności i założonych celów.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here